Stølsløpet 202
Lørdag 9.september kl 1100
Rute nr 1) Kort løype (12 km)
Rute nr 2) Halvmaraton (21 km)
I anledning "Natur- og kulturuka 2023" vil vi også i år arrangere Stølsrunden. Dette skjer i samarbeid med Dirdal Idrettslag og Gjesdal kommune v/kulturavdelingen. Det vil bli 2 alternative ruter - begge med start og mål ved Dirdalhallen (v/ Dirdal skole).
Du kan velge om du vil gå den korteste runden alene, i gruppe eller sammen med en lokal guide eller om du vil delta på halvmaratonrunden. Begge rutene følger stort sett våre blå-merkede traseer. Den vil bli ekstra hyggelig når begge gruppene sannsynligvis vil møtes et sted mellom Dokkolstølen og Anasløa😃.
Rute nr 1 (Kort løype) er på 12 km og går fra Dirdal skole via Dokkolstølen - Trettebu - Anasløa og tilbake til Dirdal skole. Dette er ment som en gåtur der de fleste skal kunne delta. Felles avgang kl 1100, men om du tenker du kan trenge litt god tid vil, det være mulighet for å registrere seg og starte kl 1030. Du går i ditt eget tempo eller sammen med kjentmann. Ingen tidtaking på kort runde. Maks 100 deltakere
Rute nr 2 blir et halvmaraton (21 km) og går motsatt vei fra Dirdal skole til Anasløa - Trettebu - Dokkolstølen - Øvre Frøylandstøl - Dirdalstølen - Dirdal Kai og retur via Samslåttveien og sykkeltstien tilbake til Dirdal skole. På dette løpet blir det tidtaking og premiering. For mer info om løpet, se nedenfor. Maks 100 deltakere
Alle som deltar blir med i trekningen av premier fra lokale sponsorer:
Middag for 2 på Byrkjedalstunet
Badstuopphold ved Dirdal Gardsutsalg
Påmelding
Påmelding skjer ved å gå inn på dette påmeldingsskjemaet. (frist fredag 8.sept - første mann til mølla). Dersom ledige plasser vil det også være mulig med påmelding ved løpsstart
For å se status påmeldinger 2023 - klikk her
Startkontingent:
kort runde: 100 kroner pr deltaker
halvmaraton: 250 kroner pr deltaker
betales via Vipps nr 592221 (event til kontonummer 32007 27 65701). (det gis ingen refusjon ved skade/ sykdom eller avmelding)
T-skjorter
For de som ønsker vil det være mulig å bestille egen tøff T-skjorte med kart og logo. (se bilde nedenfor)
T-skjorte (ca 150 kroner) betales via Vipps til Vippsnr 592221 (event til kontonummer 32007 27 65701).
Servering
På alle stølene (sjekkpunktene) vil det være "budeier" eller "gjetergutter" som serverer drikke og litt "digg"
Informasjon
Det vil frem mot løpet bli lagt ut oppdatert informasjon på denne nettsiden og på vår facebookside. Hold deg oppdatert frem mot 9.september;-)
Ekstra info vedr halvmaratonløpet - se nedenfor
Før start:
Kl 1015-1045: Registrering og utdeling av kart
Kl 1045 - 1100: Felles informasjon vedr løypetrasè og annen praktisk info etc
Kl 1100: Løpsstart (fellesstart)
Under løpet
Alle løpere må ha med mobiltelefon med kamera med tanke på sikkerhet og for å kunne ta bilder.
Alle løpere må underveis ta bilde av de 5 sjekkpunktene. Ved målgang må en ved fremvisning av bildene kunne dokumentere at en har vært innom hele ruta.
I tillegg til mobiltelefon og kart har den enkelte selv ansvar for å ta med ønsket drikke/ næring.
Etter målgang
Registrering av tid
Det vil etter målgang bli servert drikke og noe enkel næring.
Brytetid er 5 timer – kl 1600
Dersom du bryter løpet er det viktig at du gir beskjed umiddelbart til sekretariatet på tlf: 97671428. Den enkelte er selv ansvarlig for å ta seg selv tilbake til start-/ målstedet eller steder etter eget ønske.
Toalett/ dusj
De som ønsker kan benytte toaletter og garderobe i Dirdalhallen
Premiering
2 klasser (Premier til 1.-3.plass i dame og herreklassen)
Sikkerhet
Alle deltakere må ha med egen mobiltelefon. Dersom det oppstår en situasjon som krever bistand utenfra benyttes offisielle nødnumre, i tillegg tas det kontakt med i sekretariatet på oppgitt mobiltelefon 41324221
Den enkelte er selv ansvarlig for egen sikkerhet under løpet og for at han/hun er tilstrekkelig forberedt til å gjennomføre løpet.
Forsikring
Arrangør kan ikke gjøres ansvarlig for noen form for skade som skulle skje løper i tilknytning til arrangementet. Skade menes her: skade på person og skade på ting. Arrangør har ikke noe ansvar for eventuelt. tyveri. Med din påmelding bekrefter du at du ikke har eller har hatt sykdommer som kan framkalle akutte anfall.
Som deltaker skal du være klar over at du ikke er forsikret av arrangør dersom en ulykke/skade skulle oppstå under arrangementet.
Personopplysninger og bruk av personlige bilder
Ved påmelding til vårt arrangement, samtykker du i at ditt navn vil bli offentliggjort i start- og resultatlister, som også kan bli lagt ut på web i søkbar form.
Påmelding innebærer samtykke til at situasjonsbilder av deg kan bli lagt ut på vår web etter arrangementet.
Kontaktinformasjon
Tom K Gilje (løpsleder)
Tom.kenneth.gilje@gmail.com
Mob: 97671428.